tirsdag 8. september 2009

Jeg - en samler !

Jeg har alltid samlet på ting - helt fra barndommen har jeg hatt et spesielt øye for ting som har en fortelling. Jeg har  i mitt eie et gammels skilt i eik, med utskjæringen " H. J. Hansen - Norsk Græsfrø Trondhjem " - malt med gullmaling. Skiltet fant jeg som 13 åring hos brommhandler Kuløy i Trondheim - og det har vært med meg i over 30 flyttinger. Helt unytting  - men det har fått rollen som en " planke" i livet mitt - det kvitter jeg meg aldri med. Jeg antar at jeg kan be mine etterlatte snekre skiltet inn i kista mi når den dagen kommer.

For øvrig har jeg gamle svarteperkort, elektrosett for gutter fra 50 åra, gamel 8mm filmfremvisere - og en hel rekke bøker, plater, lekesymaskin i originalpakning, et eget lite privatarkivalia i mitt personlige museum.

En av mine yndlingsgreier er denne vakre bilen fra 50 åra - produsert i U.S Zone i Berlin - er det rart en blir tingfiksert !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar